Moneybrother

Igår åkte jag med vänner på konsert med Moneybrother i Huskvarna. 
 
Först åt vi middag på Mäster Gudmunds källare i Jönköping, som var fint med gamla valv. 
 
Jag fick en rejäl schnitzel! Först var jag skeptisk till kryddsmöret med kapris och ansjovis och bad om en bit citron till, men det visade sig att jag gillade smöret också. 
 
Moneybrother spelade på Huskvarna Folkets park. De var nio personer på scen och spelade i drygt två timmar med en fantastisk energi, jättebra! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Trevligt! Jag tyckte smöret såg gott ut, och det ska ju vara ansjovis och kapris till den maten :-)

Svar: Ska det?! Det visste jag inte. Det var länge sedan jag åt wienerschnitzel, men jag tänker nog citron och ärtor, som till fish and chips.
Ylva

2018-03-13 @ 09:45:25
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Den svenska schnitzeln har av tradition serverats med ansjovis och kapris liggandes på en citronskiva. Så att du fixade till det med citronen var ju helt rätt :-D

Svar: Finns det en svensk schnitzel? Dålig koll på detta, känner jag. Jag äter bara kapris och ansjovis maskerat till smör. ;-)
Ylva

2018-03-14 @ 11:10:14
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0