Trädfällning

Idag hade vi hit en arborist som sågade ned vår stora björk i trädgården hemma. Vid stugan skötte stormen Gudrun avverkningen så nu har vi inga träd kvar nära huset. Sju trän föll över stugan, och vi vill inte uppleva det igen.  
 
Den här fina björken i vår femtiotalsträdgård har vuxit sig för stor. Jag tog detta avskedskort igår. 
 
Jag hade en spännande frukostutsikt! 
 
Så här såg det ut när jag kom hem från jobbet. Björken ligger uppsågad på marken och det har snöat absurt mycket! Jag hoppas att det ska bli lite bättre i vårt sovrum ur pollensynpunkt, men det blir nog inte så mycket skillnad eftersom det finns flera björkar kvar hos grannarna. 
 
Det här julkortet tog jag på vägen hem. Vackert, men också jobbigt. Maken kom nyss hem efter att ha fastnat på väg hem från stugan på grund av avkörd lastbil. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Oj vad med snö! Kommer det att bli vår nån gång, tro? ;-)

Vi tog också ned en stor björk på tomten med hjälp av en arborist, den höll på att dö i toppen och lutade hotfullt över grannens garage. Trodde inte att det skulle vara så bra för grannsämjan ifall den rasade på deras garage... ;-)

Fy vad hemskt med Gudruns härjningar! Förstår att ni ville mota Olle i grind nu...

Svar: Stormen är det farligaste (kanske det enda farliga) jag varit med om! Vi blev fast i stugan den natten och var rädda att det skulle falla träd in genom fönstren eller krossa taket, men det gick ovanligt bra med lilla stugan.
Ylva

2018-03-28 @ 09:51:37
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0