Att fynda kläder

Jag brukar säga att jag inte behöver några nya kläder, men det är väldigt kul att handla när jag hittar något billigt. Idag har jag råkat pruta till mig en kjol och en klänning utan att det var meningen! Kjolen skulle kosta 100 men hängde fel på en ställning med plagg för 19 kr. Jag frågade om den kostade 19 och så fick jag den för det. Praktiskt!
 
 
Sedan gick jag på torgmarknaden och köpte ett par sladdriga byxor för 80 kr men när jag kom hem såg jag att det var en tjugo cm lång reva på ena benet och gick tillbaka med dem. Den trevlige säljaren såg att jag sneglade på den här sköna viscoseklänningen som kostade 199 kr. Jag fick den för 150 kr eftersom han gärna ville sälja. Det är bättre än tunna byxor som ser ut som en pyjamas.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Grattis till god prutning! Klänningen är härligt somrig och fin så det var säkert ett bra byte :D

Svar: Tack! :-) När jag och maken träffades låg han i flottan så ankaret har en särskild symbolik för oss. <3
Ylva

2018-05-19 @ 19:14:19
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lena i Wales

Jättefin klänning!
Du kan verkligen fynda!
Ha en skön söndag!

Svar: Tack! Ja, jag var till exempel bra på att köpa billiga kläder från postorderföretagen som hade affärer när jag bodde i Borås. Nu finns de knappt kvar, tror jag, men Ellos och HM:s lagerbutiker var bra!
Ylva

2018-05-20 @ 09:57:51
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

WOW! Vilka fynd! Och klänningen är verkligen jättefin :-)

Svar: Tack! Jag ser fram emot en sommar i skön klänning!
Ylva

2018-05-20 @ 10:18:02
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Det var verkligen fynd du gjorde :)

Svar: Jag är bra på det och är mycket nöjd! :-)
Ylva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0