Danska skyltar

Tidsinställt inlägg på grund av att jag ska till Varnhem.
 
Här kommer några roliga danska skyltar och liknande.
 
 
Mitt bland alla skyltar man kan köpa finns en liten, liten skylt där det står "No photo". Den kan man lätt låta bli att se.
 
Naturdrogeriet, jaha, ja.
 
Någon är missnöjd. Med allt, faktiskt!
 
Jag som ville kravla i orkestergraven!
 
Kulmule snabbtolkade jag som gladkäft innan jag googlade fram kummel.
 
Det här förbryllade mig; varför underlättar det med pingpong i rusningstrafiken? Jag fick svar från en dansk att det betyder att man tar ögonkontakt och hjälper varandra på bussen.
 
Man ska stötta barnen när det gungar och jag tycker förstås att det är fint illustrerat med böcker.
 
Ukrudt! Vilket roligt ord!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det danska språket är härligt och gör sig perfekt på skyltar :D

Svar: Det är så kul med ord som finns på svenska men som liksom inte används på samma sätt. :-)
Ylva

2018-05-05 @ 17:05:18
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0