Premiärdopp

Vilken härlig kväll! Jag åkte med till stugan och tog en långpromenad fast det egentligen var för varmt för att motionera.
 
 
Här bor Bulten i Bäck. Han flyttade hit för några år sedan och tog med sig sin bult.
 
Runkarpsskylten brukar bli stulen... Nu har den fått vara kvar ovanligt länge, men någon har naggat den i kanten.
 
Efter promenaden var jag så varm att jag hoppade i dammen. Jag doppade till och med huvudet och tog några simtag och låg och självtorkade på bryggan. Maken doppade sig i den andra dammen, men han har redan badat i samband med bastubad så det var ingen riktig premiär för honom.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mor

Ja det var verkligen sommar! Jag tog en cykeltur och sedan var det inga problem att doppa sig i Munken. Alla har ju inte två dammar att välja på!

Svar: Ni har ju lyx med egen brygga i en sjö! Kalle orkade inte vänta på att jag skulle klättra i från stegen så han tog den andra dammen. Jag vågade inte dyka pga att bryggan blivit så hög under vintern.
Ylva

2018-05-09 @ 09:25:21
Postat av: Ama de casa

Vilket toppenväder ni har! Tufft med ett premiärdopp, har du nån koll på vattentempen?
Sen är det faktiskt så att bad i samband med bastu inte riktigt gills... ;-)

Svar: Egentligen gills inte bad när man har bastat, men maken brukar vara tuff och bada före bastun, helt galet! Ingen koll på tempen, men eftersom jag simmade måste det vara över 15.
Ylva

2018-05-09 @ 09:54:15
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0