Quiz och sviss

Igår var jag med ett damgäng på musikquiz på Harrys.
 
 
Vi fick sitta ute och jag åt kalvköttbullar som var goda.
 
Denna enorma marängsviss delade vi på tre, men den var tyvärr inte så god som den ser ut. Chokladbitarna har konstig fyllning och marängen var lite väl seg. Annars var kvällen hur trevlig som helst och vi borde ha vunnit för vi hade flest poäng, men så ville de ha en final där man skulle gissa vad quizledaren fulnynnade på för låtar...
 
Idag har jag färgat fransar och ögonbryn och det gick riktigt dåligt! Man kan väl säga att jag inte är överens om att de har förenklat instruktionen och grejsandet med olika tuber.
 
Ja, ja, jag krämade på mascara och fyllde i brynen ännu mer och så brukar färgen på huden försvinna på ett par dagar. Nu låtsas jag att jag är Ewa Fröling 1982. (Jag tycker att det är fint med blont hår och mörka bryn, men det får vara någon måtta.)

Kommentarer
Postat av: Znogge

Synd på svissen för den såg i alla fall väldigt god ut! Färgen bleknar säkert lite så jag tycker du kan vara nöjd.

Svar: Jag tog mitt ansvar och såg till att vi åt upp all sviss. Så illa var det ju inte. :-)
Ylva

2018-05-11 @ 16:32:24
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ami

Vilken trevlig kväll ni hade. Även om inte allt smakade perfekt hade ni i alla fall kul :)
Och färgen lägger sig om ett par dagar....när jag jobbade på salong använde vi alltid aska för att ta bort överflödig färg med.

Svar: Aska, ok. Ja, vi hade jättekul!
Ylva

Postat av: Angelica Wåhlin

Vad roligt med quiz!

Svar: Ja, kul! Jag tror att mitt lag hade 17 av 20 poäng och det var svåra frågor!
Ylva

2018-05-11 @ 19:37:48
URL: http://angelicawahlin.se/
Postat av: Lena i Wales

Härlig kväll och maten ser god ut, fast efterrätten inte var perfekt.
Färgen bleknar nog snart.
Ha en skön helg!

Svar: Ja, färgen brukar blekna rätt fort. Tack, vi har en härlig långhelg här.
Ylva

2018-05-12 @ 09:24:21
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Åh... Dom där köttbullarna skulle jag kunna döda för... Eller kanske inte döda, men skada lite i alla fall ;-)

Du fick i alla fall mycket färg för pengarna - tänk positivt! :-D

Svar: Haha, ja, jag fick mycket färg! Det låter som en reklam för Rusta, de har något med "mycket för pengarna". :-) Mmm, goda köttbullar!
Ylva

2018-05-12 @ 10:52:45
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0