106-åringen

Jag kom att tänka på Dagny, världens äldsta bloggare, som jag inte hört något om på ett tag. Eftersom hon var över hundra år när hon var med i filmen om hundraettåringen tänkte jag att hon kanske dött, men hon lever, är 106 år och bloggar fortfarande! Hon är ju helt fantastisk!
 
Här är ett utdrag ur gårdagens inlägg på http://www.123minsida.se/Bojan/99578365
 
Jag har tidigare berättat att jag numera får besök av kommunens Hemtjänst. Egentligen har jag inget direkt behov av deras tjänster utan jag tycker mest att besöken orsakar mig extra utgifter. Jag har även beviljats besök av en ”kontaktperson”, som skall ledsaga mig på promenader, kafébesök, biobesök och eventuella besök på teatrar och konserter. En sådan person kan det ju vara trevligt att träffa en och annan gång och jag hoppas att höra av henne.
 
I lördags hade vi släppt ut fåren ur hagen för att det är så lite gräs där, och när jag skulle gå och se var de var hittade jag dem bredvid traktorgaraget. Det har inget med Dagny att göra, men jag tycker att det är en söt bild. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det är verkligen fantastiskt att Dagny bloggar fortfarande.

Svar: Hon gör dessutom små kluriga betraktelser. Tuff gumma!
Ylva

2018-11-14 @ 20:58:56
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jag har varit imponerad av Dagny ända sen jag först hörde talas om henne. Anders blev också jätteimpad när han såg ett inslag på TV där hon som 100+are höll en datakurs för 80+are och glatt inledde med:
- Idag ska vi lära oss hur man defragmenterar en hårddisk.
Haha! Vilken kruttant :-D

Håller med - verkligen en söt bild :-)

Svar: Hon är så häftig! Jag har inte orkat följa bloggen innan, för jag fattade inte hur den var uppbyggd, men nu har jag sett hur hon gör nya sidor när de gamla blir för långa och ska nog läsa henne då och då. Det är så kul när hon skriver om att hon besöker hem för gamla och föreläser för dem! Vi hade en liknande gammal granntant som cyklade till hemmet och spelade dragspel för gamlingarna. :-)
Ylva

2018-11-15 @ 09:16:26
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0