Svart potatis

Idag fick jag kompledigt för Öppet hus. 
 
Jag gick på Roddys med väninnan och vi tog varsin passionsfruktsbakelse. Min till höger hade ett hårt chokladöverdrag som var svårätet men gott, och väninnans saknade kexbotten som vi förväntade oss. Hon var besviken men jag tyckte om den också. 
 
Jag gick och tittade på en nybyggd parkering och provcyklade på den superkonstiga gång- och cykelvägen där i mitten. Det kommer att bli kaos här, tror jag, men som tur är behöver jag inte cykla där utan kan hålla mig på vägen som går till höger utanför det här nya området. 
 
Jag köpte svarta spindelkroppar trots att https://znogge.wordpress.com/ varnat för dem. Visst ser påsen ut att vara inspirerad av Kakmonstret?
 
Jag blev nyfiken på dessa svarta potatisar som vi åt till lax, men vi tyckte att de var mjöliga och inte så goda. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Håller med om att konsistensen inte var den bästa. Här blir det dock svart potatis till söndagens stek för jag är för snål för att slänga dem ;-)

Svar: Jag tror att maken ska få spara dem som är kvar och plantera, för de ser ju åtminstone roliga ut.
Ylva

2018-11-10 @ 08:28:33
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Lite för många ögon för att vara kakmonstret, men jo, jag ser helt klart hur du menad med "inspirerad av" :-)
Svarta potatisar... Såg läbbigt ut. Ser ut som dom där svarta prickarna som man petar bort ur vanliga potatisar har intagit hela potatisen...

Svar: Visst ser de lite sjuka ut? Undrar om det blir lila potatismos eller hur det ser ut.
Ylva

2018-11-10 @ 08:58:30
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Anonym

Bakelse, wow! Vad gott det låter. Får bli en när jag kommer till Sverige.
Svart potatis har jag inte hört talas om.
Ha en skön lördag!

Svar: Anonym? Vi har ätit en sort som heter Blue Kongo förut (fast så kanske den inte får heta längre).
Ylva

2018-11-10 @ 11:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0