Frossarveckan

Förra veckan blev en sådan där helt galen, med tanke på hur mycket gott jag hann äta och dricka! Jag är själv imponerad av hur mycket jag kan pressa i mig...
 
Pasta Rossini på Harrys i Ljungby.
 
Evening tea på Pelikanen i Värnamo.
 
Andra tallriken. 
 
Tobleronecheesecake på Café Pronto i Malmö, godaste cheesecaken jag ätit!
 
De har en hel cheesecakemeny!
 
Classic tea stand på Perch´s tearoom i Köpenhamn. Fast här är det mesta väninnans faktiskt, eftersom jag fortfarande var i sockerchock efter cheesecaken och "bara" åt scones. 
 
På kvällen hade jag hämtat mig och kände att jag måste prova isrullar på Tivoli. 
 
Isrullar med brownie, nutella, daim, chokladsås, grädde och marshmallows! 
 
Smörrebröd på Kanalcaféen. Jag åt ljust bröd med varm leverpastej och bacon. 
 
Drinkar på Ruby. Jag drack Green and white med dill och vit choklad! Den var jättekonstig men ändå god, faktiskt! Se drinklistan här: https://rby.dk/
 
Pizza på La Vecchia Signora.
 
Glass på Vaffelbageren i Nyhavn. Tre kulor kostade 76 svenska kronor, men den är så himla god!
 
Innan vi åkte hem åt vi lunchbuffé på Café Dalle Valle i Axel Towers. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Du milde tid, så mycket gott! Jag som älskar Toblerone hade inte behövt tveka någon längre tid ;-) Drinken däremot lät helskum!

Svar: Toblerone är ju otroligt gott, men jag skulle vilja beta mig igenom hela menyn nästan. Drinken låter sinnessjuk, men var ändå god tyckte jag.
Ylva

2018-10-15 @ 18:24:35
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jösses så mycket gott! Fast dill och choklad lät som en märklig kombination.
Vilket frosseri... Du vet att frosseri är en dödssynd va? Samtidigt är det ju dödssynd att låta bli när tillfället ges :-D

Svar: Min största synd är nog lättja! Jag tyckte drinken var god men helknäpp!
Ylva

2018-10-16 @ 08:22:55
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Haha, du milde tid så mycket mat du åt! Jag hade aldrig fått i mig allt det där....men det såg väldigt gott ut!

Svar: Haha, att äta oerhörda mängder onyttigheter är min superkraft! Väldigt gott alltihop!
Ylva

2018-10-16 @ 10:08:44
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0