Matveckan

Oj, då, det blev ännu en sådan där äta-ute-vecka trots att jag tänkt att jag inte ska äta ute så mycket.
 
Shawarmatallrik med kalvkött på Köket i Värnamo. Det är en ganska ny restaurang med god libanesisk mat.
 
 
Kalvköttbullar på Harrys i Ljungby, gott!
 
Laxsallad på Gästgivaregården i Ljungby. För första gången blev jag tyvärr besviken här, för bönröran uppe till vänster smakade för mycket dijonsenap.
 
Höglandsbiff på Charlie´s i Ljungby, blodig och mör precis som jag vill ha den! Det serverades pommes chateau (klyftpotatis) till.
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Oj så mycket gott! Trots att den där libanesiska maten såg helt suverän ut så dräglar jag nog mest över köttbullarna med potmoset :-D

Svar: Köttbullarna är verkligen goda, men jag gillar vanliga IKEA-bullar också. Och min morbror rullar fantastiska små goa köttbullar!
Ylva

2018-10-29 @ 10:11:56
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0