Skyltar och annat

Här är en hel uppsats inskriven i väggen på Christiansborg.
Läs bara översta raden. Fri översättning; det snor som ligger i tre strängar...
 
Utan en duktig kock går det hela bara i fisk! 
 
Mitt nya motto: du kan aldrig vara för generös mot dig själv! Ett annat motto jag har är: det finns mycket man inte behöver göra! 
 
Nej, jag vill inte ha resuTLat! 
 
Vi fick en suspekt reklamtidning om kundskap. Speciellt i tryckt text ser det illa ut med felskrivningar! Ibland blir man blind för att man skrivit fel, man tror ju att man skrivit det man tänker. Vissa är också dåliga på att stava/skriva rätt och det är inte dem jag vill åt. Låt någon annan läsa igenom vad du skrivit om du inte är duktig på korrektur själv!
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Eftersom jag läser detta dagen efter du skrev det så blev det ju rena rama Skyltsöndagen! :-)

Danska är ett skumt språk...

Sååå klumpigt med stavfel i trycksaker och på skyltar! Sen finns det ju dom som inte tänker till när dom gör sina kampanjer heller. För många år sen hade Konsum en drive där dom "undertecknade" skyltarna med "Konsumgänget". Vips hade dom flesta skyltarna försetts med två prickar över o-et av glada skämtare... Haha! Den kampanjen blev inte så långvarig :-D

Svar: Haha, jag har hört det där med konsumgänget men glömt bort det. Det är ju jätteroligt! Det får mig att tänka på en sak jag läst om när någon fick i uppdrag att göra reklam för ett företag som hette Locum och de skrev ett hjärta i stället för o. I<3cum blev snuskigt för engelsktalande...
Ylva

2018-10-21 @ 10:26:18
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Angelica Wåhlin

Haha, kära nån, så tokigt det kan bli ibland!

Svar: Jag älskar roliga skyltar men blir irriterad på felskrivna...
Ylva

2018-10-21 @ 17:00:42
URL: http://angelicawahlin.se/
Postat av: Ama de casa

Haha! Ibland måste man nog tänka ett steg längre innan man går ut offentligt med sin reklam :-D

Svar: Ja, mamma och pappa har retat upp en skyltmakare som stavat fel på skyltarna han skyltade med! Haha...
Ylva

2018-10-22 @ 10:24:29
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0