Berättande och kräftfest

Igår åkte jag med väninnan på berättelser på bygden i Nöttja bygdegård. Det hände något lustigt där; en man kom fram och skakade hand med mig. Först tänkte jag "åh, nej, ska man gå runt och hälsa på alla?", men det var en dansk jägare som kände igen mig från instagram. 
 
Ellen Sjömålen är  berättare på Sagomuseet och berättade om borttappade flickor. Hon är en duktig berättare och det var en trevlig eftermiddag. 
 
När vi kom till stugan var det dubbla regnbågar, även fast bara den nedre syns. 
 
På kvällen var vi bortbjudna på kräftskiva, en glad tillställning! Foto: Ellinor Arvebrink
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jag tycker mig kunna skönja den övre regnbågen med. Om jag bara anstränger mig lite ;-)

Gott med kräftor! Än har jag inte lyckats pallra mig över gatan för att se om dom kanske har några svenskkokade spanska kräftor där :-)

Svar: Du kanske kan skicka över en granne och reka (räka?). :-)
Ylva

2018-09-24 @ 16:14:29
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0