Christiania

Tyvärr är ju Christiania mest känt för knarkhandeln, men det är så mycket mer! 
 
En undanskymd ingång som kanske inte är så lockande.
 
Pusher Street där man inte får ta kort. Mannen till vänster hindrar, men såg inte mig... 
 
Det här är ett fritids.
 
Det roligaste är att man får bygga som man vill och det här tycker jag är jättegulligt!
 
Det här är mest bara konstigt, men underbart!
 
Här kan man sitta och se solen gå ned. Jag tycker om den avslappnade stämningen och går gärna hit på gratiskonserter. Och så tog jag hit mamma och pappa på finmiddag på deras guldbröllop!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det var länge sedan jag var i Christiania men under min gymnasietid skrev jag och två kompisar ett arbete om fristaden. Vi genomdrev till och med ett studiebesök där!

Svar: Haha! Vad roligt att ni var på studiebesök! När jag gick på folkhögskola gjorde vi en reportageresa till Amsterdam och ungefär halva klassen provade hasch i olika former på Coffee shops, inte jag.
Ylva

2019-02-28 @ 20:59:00
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag tror inte att jag har varit i Christiania nån endaste gång. Såg kul ut! :-)

Svar: Du skulle nog veta om du varit där. Första gången för mig var för några år sedan och jag blev guidad av vänner som kände till stället. En kompis sa att jag kunde köpa en pannkaka från en vagn utan risk att bli drogad. :-)
Ylva

2019-03-01 @ 10:00:10
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Det var ett tag sen vi var där, men det är helt klart ett annorlunda ställe :)

Svar: Det finns mycket som är fint och mycket som är konstigt där! :-)
Ylva

2019-03-01 @ 10:54:48
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0