Gott i Köpenhamn

Nu kommer frossarinlägget från Köpenhamn!
 
Det här tyckte jag lät bra.
 
Jag trodde såklart att det var buffé, men de gav mig denna tallrik med fruktansvärt mycket fläsk på! Jag åt upp alla bitar utom två men lämnade ganska många potatisar.
 
Faktiskt är jag inte så förtjust i sådana här våfflor, så jag tar bägare i stället, men det luktar väldigt gott när de bakar våfflorna, måste jag ändå säga.
 
Det gick att sitta ute och äta utan att frysa, underbart!
 
På Tivoli gick jag på Rasmus Klumps pandekagehus.
 
Pannkaka med chokladsås och glass är ju gott, fast jag ville ha det tillsammans!
 
Sedan åt jag kebab i pitabröd på Christiania. Där vill de inte att man ska ta kort (men det gjorde jag lite senare ändå.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Mums så mycket gott!

Svar: Ja, minsann! De har mycket för "den söte tand" i Danmark! :-)
Ylva

2019-02-18 @ 19:45:32
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Stekt fläsk är ju bara sååå gott! Och den där blomman på sista bilden såg ut som en liten yttepytteblomma :-D

Svar: Ja, det var en ovanligt lite lavendel. Stekt fläsk är fantastiskt och de är duktiga på det i Danmark!
Ylva

2019-02-19 @ 10:29:59
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

wow vilka portioner..potatis och fläsk till en hel familj :)

Svar: Ja, jag vill inte veta hur mycket de slänger...
Ylva

2019-02-19 @ 14:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0