God helg

Det är en bra mathelg för mig! I fredags fick jag hemmagjorda hamburgare hemma hos vännerna i Växjö och igår var vi på brunch på Skåres konditori i Växjö. På kvällen var jag och maken bjudna på middag hos vänner. 
 
Det var fortfarande jultema och vi fick årets Blossaglögg med citronsmak och hemgjord julsnaps. Och en massa god mat med kladdkaka med after eight som avslutning. Ikväll bjuder vi hem svärmor som fyller 75 imorgon. Maken ska laga till en lax och jag har gjort en äppelkaka. Så om ni tyckte att jag åt lite dåligt på brunchen igår, så tog jag igen det sedan... 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

JAAA!!! Jag var inte sist med att plocka undan julen :-D
Vilken tur att du kunde ta igen den "dåliga" inledningen på ätandet senare då ;-)

Stort GRATTIS till svärmor idag då! Ha ett finfint firande :-)

Svar: Jag förstår att ni blir oroliga när jag inte äter som en häst när det vankas godsaker! Tack, vi hade ett bra firande. :-)
Ylva

2019-01-21 @ 10:24:00
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Glögg går i trots att vi passerat knut :)

Svar: Varken vi eller vännerna hade hunnit prova föra årets Blossa, och de hade en flaska som de ville bli av med. :-)
Ylva

2019-01-21 @ 15:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0