Rucklet och kuvösen

Vi har varit och hälsat på min bror som har en stuga vid Dalälven. 
 
Det är ett gulligt litet hus. 
 
 
Vi fick bo i "rucklet" som är renoverat, också fint.
 
 
 Sängen får precis plats inne i rummet! 
 
En kompis kallar vårt växthus för pensionärskuvös och det kan passa på mamma och pappas inglasade rum. Vi fuskade lite och satt här när vi var ditbjudna på middag och det kom ett ösregn, annars har vi varit duktiga på att umgås ute och hålla avstånd. 
 
Det är så skönt att ligga i hammocken här, har man ett duntäcke kan man ligga där långt in på hösten. 
 
Första kvällen placerade vi mamma och pappa ute på ett hörn medan vi åt middag, för de hade redan ätit. 
 
Ur dagboken 900708: Jag fick sitta och vänta i en och en halv timme i Västerås. Hann köpa två glassar under tiden. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Så himla fint och mysigt! Fast den där sängen måste vara synnerligen svårbäddad ("en hemmafrus betraktelser").

Två glassar på en och en halv timme? Jag tror du har tränat upp hastigheten sen dess... ;-)

Svar: Sängen var svårbäddad! Brorsan sa att vi skulle ta med lakan och att den är 160 bred och vi har bara ett stort lakan som jag köpt till vår bäddsoffa som är 150 och det var inte tillräckligt stort egentligen. Ja, på en och en halv timme hinner jag flera glassar nu. :-)
Ylva

2020-07-09 @ 09:25:50
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad mysigt det ser ut. Jättegulligt hus :)
Haha pensionärskuvös. Verkligen fyndigt av er kompis :)
Kram <3

Svar: Det är inte han som har hittat på det men det var första gången jag hörde ordet. :-) Det är så fint med faluröda stugor! Kram!
Ylva

2020-07-09 @ 10:05:13
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Nämen åh, huset är ju hur gulligt som helst! :D Så kul att se lite mer annorlunda hus liksom! KRAM <3

Svar: Visst är det gulligt! Men det var verkligen risigt när de köpte stugan. Kram!
Ylva

2020-07-09 @ 11:39:38
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Annie - Stora Små Äventyr

Vad mysigt :)

Svar: Ja, det var fint att komma hem några dagar.
Ylva

2020-07-09 @ 12:43:42
URL: http://biglittleadventures.se
Postat av: Gunilla

mysig liten stuga, och storleken har ingen betydelse :)

Svar: I Dalarna ska man bo i små röda trähus med vita knutar. :-)
Ylva

2020-07-09 @ 20:25:38
Postat av: Znogge

Vilket gulligt hus och så mysigt att träffa nära och kära!

Svar: Det var verkligen dags för mig att samla min flock och få träffa ursprungsfamiljen Svensson som jag kommer från!
Ylva

2020-07-09 @ 21:04:59
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0