Ungtupparna

Tidsinställt inlägg på grund av Göteborgsresa. 
 
Vi har släppt ihop alla hönsen nu, innan hade vi tre olika burar. 
 
 
Småtupparna är rädda och sitter mest upptryckta mot nätet.
 
Kycklingen gömmer sig fortfarande mest hos mamman. (Det är ett nät emellan, för hon ser så sur ut så jag går helst inte in där.) 
 
Ur dagboken 900718: Jag åkte till torget och köpte tomater, gurkor och potatis av Emma och Åsa. Sen städade jag garaget. Det bodde en massa äckliga flygmyror där. Hoppas att jag dränkte dem. 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

hoppas hönorna kommer överens när du är ute på tur :)

Svar: Det verkar ha gått bra. Däremot var det ett par får som hoppat över staketet och fick lockas tillbaka med knäckebröd.
Ylva

2020-07-18 @ 19:29:18
Postat av: Ama de casa

En dubbelsur höna alltså ;-)

Flygmyror är verkligen läbbiga! Jag hoppas också att du dränkte dom...

Ha det härligt i Götet! :-)

Svar: De ser hotfulla ut med den där tofsen på huvudet! Tack, det var jättekul i Göteborg! :-)
Ylva

2020-07-19 @ 10:10:44
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Oh, ha det trevligt i Göteborg.
Önskar att jag också kunde åka dit!

Svar: Tack! Jag har haft härliga dagar där och runtom.
Ylva

2020-07-19 @ 11:37:58
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Emma Engström

Hönsen är verkligen så otroligt vackra! Det ska jag verkligen ha när jag blir äldre, en dröm i alla fall :> <3

Svar: Det är en bra dröm. Höns är mysiga och det är kul att få egna ägg. :-)
Ylva

2020-07-19 @ 13:10:21
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0