Musikalkväll på Toftaholm

Igår var vi på musikalkväll med trerätters middag på Toftaholms herrgård. En av våra gamla elever är med och sjunger och då hon är från Ryssby frågade jag makens kollega som bor där om de ville gå med. 
 
Matilda i vit klänning och de andra musikerna var jätteduktiga och det blev en härlig kväll i herrgårdens orangeri. 
 
Vid förrätten var infravärmen på så allt går i rosa. Det är lättbakad lax med dillkräm, rågbröd, gurka och lök. 
 
Varmrätten var helstekt fläskfilé med semibakade tomater, rödvinssås och potatis. 
 
Till efterrätt fick vi mjölkchokladpannacotta med hallon och det var så gott så att jag och makens kollega inte visste vart vi skulle ta vägen. Synd bara att det var så lite. 
 
Ur dagboken 901024: Jag gjorde plättar idag. Lätt som en plätt är ett uttryck jag ska bojkotta. Det är sannerligen inte lätt att göra plättar. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så gott det lät och såg ut men vilka små portioner... En bra kväll i alla fall :D

Svar: Väldigt trevligt och gott, men jag hade velat ha det dubbla!
Ylva

2020-10-24 @ 16:10:13
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Men det låter trevligt att det går att anordna lite underhållning i dessa tider iaf, lät som en god middag :)

Svar: De är duktiga på herrgården på att hitta på saker trots allt! Sedan borde man egentligen inte gå ut när smittan ökar här, men jag tänker fortfarande att saker som är tillåtna får man göra. Mycket gott!
Ylva

2020-10-24 @ 17:07:53
Postat av: Ama de casa

Trevligt med lite kultur igen :-)

Maten såg jättegod ut - speciellt pannacottan!

Haha! Håller med fullständigt - det är verkligen inte lätt som en plätt att göra plättar :-D

Svar: Ja, jag blir alldeles lycklig av att få gå på kultur igen! För en gångs skull lurade jag med mig maken också. Det var en löjligt god pannacotta! Plättar har jag inte gjort sedan jag bodde hemma, har ingen plättlagg men var bra på att göra pannkakor innan vi köpte induktionshäll...
Ylva

2020-10-25 @ 10:28:36
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0