Prydligt i torkrummet

Det spelar egentligen verkligen ingen roll, men jag blir nöjd när jag färgmatchar tvätten. 
 
Det ser prydligt ut när jag tvättat makens strumpor och mina trosor (inte i samma tvätt). Förutom den där korven högst upp. När maken slänger hopknölade strumpor i tvätten så tvättar jag dem så, för det är väl inte min sak att knörvla upp andras smutsiga strumpor heller!
 
Sådär, väck med knörvlet! 
 
Ur dagboken 900922: Åsa kom och vi åt lite av vår mystiska glass som vi gjorde igår när vi hade vispat ägg som skulle blivit marängfudge. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag hänger också upp tvätten färgmatchat för det ger struktur. Egentligen spelar det ingen roll men det känns systematiskt och bra :D

Svar: Systematiskt och bra gillar vi! Om man har mönstrade strumpor, som jag har, så underlättar det ju sorteringen efteråt om man hänger dem bredvid varandra. :-)
Ylva

2020-09-22 @ 20:54:56
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Som ett schackbräde :)

Svar: Ja, och lite som ett piano. :-)
Ylva

2020-09-23 @ 10:26:12
Postat av: Ama de casa

WOW!!! Stora applåder från Spanien! Jag blir nästan lite tårögd av glädje :-) "Inga klädnypor" är ju också ett sätt att matcha den detaljen :-D

Haha! Ni var duktiga i köket. Bränd fudge och mysko glass. Inte illa! ;-)

Svar: Jag har fina blå klädnypor som jag inte har använt på flera år eftersom jag slutat hänga ut tvätt på grund av allergi. Kan sakna den goda lukten av uthängd tvätt. Ja, det var länge sedan man fick mysko glass! :-)
Ylva

2020-09-23 @ 10:37:10
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Färgmatchar gör jag inte, men har något slags system när jag hänger tvätt, storlek, tror jag.
Ha det bra!

Svar: Haha! Du vet inte ens själv vad du har för system! Ha det bra, du med!
Ylva

2020-09-23 @ 12:27:04
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Lisa

Jag slänger bara upp tvätten lite hur som helst men håller med om att det ser fint ut om man färgmatchar. :)
Kram <3

Svar: Det är mest normalt att slänga upp tvätten i den ordning den kommer. :-) Kram!
Ylva

2020-09-23 @ 14:07:32
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0