Öde skola

Jag har börjat jobba igen, fast det är två veckor kvar innan eleverna börjar, eftersom jag vill spara semesterdagar till jul. Skolan är otroligt öde när den är tom! Jag kommer att hamna i chock när alla klasser kommer tillbaka för jag är ju inte van vid folksamlingar. Det är ca tusen personer om man räknar alla elever och personal och även fast inte alla är där samtidigt kommer det att vara fullt med människor, jämfört med hur vi har haft det sedan i mars 2020. 
 
Stora entrén.
 
Matsalen (bibblan till höger). 
 
En lång korridor. 
 
Samma korridor åt andra hållet.
 
Ur dagboken 910804: Åt kvällsmat halv sex. Det är lögn att klara sig hela kvällen på det så vi gick till cafét. Mandatseminarium är tråkigt. 

Kommentarer
Postat av: znogge

En skola utan elever känns väldigt tom men ibland kan det också vara befriande.

Svar: Jag kommer kanske att längta tillbaka till detta när terminen börjar och det blir trängsel...
Ylva

2021-08-04 @ 21:54:52
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Oj vad ödsligt där var! Påminner lite om vissa spanska småbyar ;-)

Mandatseminarium lät inget vidare, jag skulle också hellre ha gått på café :-D

Svar: Ja, man får försöka ta sig till en liten spansk by när man vill vara ensam. Eller göra som våra Köpenhamnsvänner och åka till Runkarp. Där är det så tomt på folk så jag går och hälsar på dem hela tiden, hehe... :-) Jag undrar vad ett mandatseminarium är, låter jättetorrt!
Ylva

2021-08-05 @ 09:37:41
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Tony

Ser skönt ut med en tom skola.

Svar: Det var skönt när jag var som mest coronarädd.
Ylva

2021-08-05 @ 14:36:41
URL: http://vanligman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0