Snökaos

Nu blev det snökaos i Sydsverige och imorgon ska det bli ännu värre! De varnar för att det kan komma sammanlagt 2,5 dm på två dagar! Synd att det aldrig kan vara något normalt väder här... 
 
 
 
 
Det är vackert med snön, måste jag ändå säga. Marschallkloten ser ut som ett par små glada tomtar. 
 
Ur dagboken 911130: Jag somnade om och mamma väckte mig halv elva och frågade om jag inte skulle gå upp. Det skulle jag eftersom jag skulle vara i Vasahallen klockan elva. Jag coachade f-16 till en 3-0 seger mot Smedjebacken. Det var nog inte så mycket min förtjänst. 
 
(Det här är så konstigt! Jag minns inte att jag tränade ett volleybollag utan bara att det var roligare med division fyra än två eftersom jag var för dålig för att få vara med mitt lag och spela i tvåan, så jag tränade med de yngre tjejerna i stället.)

Kommentarer
Postat av: znogge

Lagom är väl bäst men här är det antingen eller när det giller snön. Hittills så har vi bara regn här i alla fall.

Svar: Ni får ju ingen trevlig snö när det är blåsigt så då kan det hellre låta bli att snöa. Vi ska tydligen vänja oss vid extremväder som storm, hetta, torka, översvämning...
Ylva

2021-11-30 @ 21:38:57
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Visst är det vackert med snö! Ja, åtminstone på bild, att ha eländet runt fötterna är jag inte så förtjust i.
Julgranen klär verkligen bra i det där vita :-)

Om man inte får vara med och spela så är det ju inte kul alls. Smart av dig att träna med dom yngre tjejerna istället.

Svar: Du får titta på vackra snöbilder. Jag kan förstå att det inte alls lockar om man har sol och värme och blå himmel. Jag är inte övertygad om att det är så fantastiskt med våra fyra årstider...
Träna och spela med de yngre är en sak men om jag var tränare är det konstigt, eftersom jag ju var dålig...
Ylva

2021-12-01 @ 10:11:40
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Visst är det fint med snö!
Här utanför Göteborg kom ca 10 cm igår och så började det snöa igen för en halvtimma sedan.
Ta det varligt när du är ute och går, säjer en som borde tänkt så igår! Man blir inte alltid klokare med åren.

Svar: Sol och snö är jättefint, men det blir svårt när det kommer mycket snö på en gång. Tack, jag ska vara försiktig, kanske rent av plocka fram broddarna snart. Ha det fint!
Ylva

2021-12-01 @ 14:55:51
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Gunilla

När snön kommer, typ från Uppsala och neråt, då verkar det alltid bli "kaos" när det kommer ett par decimeter. Men det är förståeligt, folk har normalt inte dubbdäck på bilarna i denna södra landsdel och är heller inte vana med det..

Svar: Ja, i Stockholm blir det lätt snökaos när inte tågen kan gå. Här har det kommit väldigt mycket snö på kort tid samtidigt som det blåser och då blir det stökigt.
Ylva

2021-12-01 @ 19:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0