Traveling John

Hurra, vad jag är glad! Jag har haft en så lyckad kväll med vänner från Köpenhamn. 
 
Det var plankonsdag på Poco locos och då får man en planka med fläsk, kyckling eller vegetariskt och ett glas vin, öl, cider eller alkoholfritt för 159 kr. Mycket gott och prisvärt! 
 
Vi gick på konsert med Traveling John på det nyrenoverade kulturhuset Grand. Jag hade inte hört talas om dem innan, men det gör inget, de här konserterna är nästan alltid bra. Det är en musikserie med konserter på lite mindre orter så att vi också ska få kultur. Det var riktigt bra musik och roligt mellansnack. 
 
De har gjort en tjusig pianobar, men den var inte öppen ikväll. 
 
Ur dagboken 911020: Åkte till Vasahallen till fem. Tjosan kom inte så Emma fick hoppa in helt spontant och jag ringde till Åsa. Ringde från Vasahallens kassa. En unge trodde att jag jobbade där och viftade med en hittad nalle. Vi spelade bra för att vara första matchen i fyran. 
 
(Haha! Jag ringde från badhallens kassa för att kalla in flera personer till en volleybollmatch. Var det så man gjorde före mobilens tid?)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Härligt med god mat och goda vänner :D

Svar: Goda upplevelser med mat, vänner och musik är det bästa jag vet! <3
Ylva

2021-10-20 @ 22:10:06
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ami

Det såg riktigt gott ut!

Svar: Precis i min smak! Sedan är det ännu godare med nötkött på planka men då blir det ett annat pris.
Ylva

2021-10-21 @ 08:52:28
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Så trevligt! Och verkligen en prisvärd måltid som såg väldigt god ut :-)

Man fick vara mer innovativ innan mobilerna kom :-D

Svar: Jag har hört talas om denna bea i 25 år! Kocken låg i flottan på samma fartyg som maken och var duktig på bea redan då. :-) Vi är den sista lyfta-på-arslet-generationen skrev Filip och Fredrik i Två nötcreme och en moviebox; när vi var små ringde vi inte utan gick hem till kompisar och frågade om de ville ses. :-)
Ylva

2021-10-21 @ 09:20:53
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0