Rastlös

Det här är för dumt! Jag har varit irriterad över att det är fyra dagar hemma och inget inbokat, fast jag egentligen fattar att jag borde värdesätta lugnet före stormen nästa vecka när nästan 7000 böcker ska tillbaka till skolbiblioteket... 
 
Det är svårt att hitta på saker att göra när det är så ostadigt väder, men jag gick och tittade på en utställning på konsthallen. Ronald Miller var en konstnär som föddes i London men som bodde i Ljungby tills han dog för ett år sedan. Han var duktig på gravyr. Den nedre tavlan heter It always rains on Sunday.
 
Jag hittade en hög med gratisböcker som man fick plocka på kommunbiblioteket så nu börjar sommarläsningen bli fixad. 
 
Det har verkligen varit ombytligt väder och kommit plötsliga skurar! 
 
Förgätmigejen är fantastisk nu, men det blev lite fel färg på bilderna. 
 
Maken bjöd ut mig på Resturang Charlie där de har goda plankstekar, så det blev en bra dag trots allt. 
 
Ur dagboken 920527: Undrar när jag kom hem? Har Birgitta och mamma hjälpt mig i säng? Gick upp till Matsbo vid femtiden på morgonen och hämtade cykeln. 
 
(Jag var på fest som jag inte mindes mycket av vid en sjö... Varför jag gick dit igen så tidigt vet jag inte.)
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Ibland är det svårt att komma till ro och koppla av när tillfälle ges...

Oj. Det verkade ha varit en rejäl fest det där...

Svar: Ibland är det svårt att uppskatta att jag har för mycket tid...
Det var inte så mycket folk på festen men jag valde tydligen att spåra ur totalt...
Ylva

2022-05-28 @ 09:05:36
Postat av: znogge

Njuta av lediga dagar har jag inget problem med längre. Dock har det krävts lite tillvänjning!

Svar: Vad skönt! Till sommaren kommer jag att vänja mig och inte behöva boka in något varje dag.
Ylva

2022-05-28 @ 18:29:34
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0