Höjd lön

Jag har helt ovetandes fått högre lön. Jag är den enda jag vet som inte vill ha höjd lön. Det är nog också ganska ovanligt att göra omvänd karriär som jag som har gått ned tiotusen i lön, men så jobbar jag ju bara halvtid. Jag vill ha så lite ansvar som möjligt, lätta arbetsuppgifter och bra arbetstider och då spelar inte lönen så stor roll. Det känns som att man måste prestera nåt för att få pengar och jag hamnar lätt i situationer där jag bestämmer mig för att inte fatta nånting. Jag vill helst vara kvar på skolbiblioteket och om nu kommunen har så ont om pengar är det bättre att ha mig där billigt. Rektorn visste inte ens om att han borde ha haft nåt slags lönesamtal med mig. Inte så stor idé nu när jag har en anställning som går ut sista december, men det finns nog en lag på att man ska. Det är bara att tacka och ta emot, men jag tänker inte göra så mycket mer för att förtjäna den nya lönen.

Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis! Men jag håller med - det är lite stressframkallande att få löneförhöjning. Men tänk på att en löneförhöjning får man ju för att man förtjänat den, inte som en pik för att arbeta mera (även om det nu var en "påtvingad" förhöjning) Som sagt - bara att tacka och ta emot.

2005-10-28 @ 22:53:22
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0