Om att inte veta vad man håller på med

Jag häpnar över elevernas totala brist på kontroll över vad de gör ibland. Igår hade jag en hord som skulle skirva om olika kända kärlekshistorier som till exempel Romeo och Julia. Några hade fått uppgiften Tristan och Isolde och då kom en kille och bad om fakta om Tristan och Roskilde... Det ska min nästa popgrupp heta. Nån som vill vara med?

Jag funderar på vad jag ska klä ut mig till på läsdagen. Vill så förtvivlat gärna låna kompisens galna pälskrage med tassar på. Jag kanske kan vara nån ond person som Snövits mamma eller Askungens styvmor? Andra förslag? Tack, Maria, jag ska fundera på nån islänning. Kanske Egil Skallagrimsson hade pälskrage.

Kommentarer
Postat av: Elon

Jag är gärna med i ditt popband. Roskilde är ett väldigt gammalt namn som betyder Roars källa. Berätta det för nästa elev som trilskas.

2005-10-20 @ 10:16:39
Postat av: Sia

Klart att Egil hade pälskrage, och Moonboots! :D

Tristan och Roskilde... jösses!;) jag vill absolut vara med. Jag kan sjunga. Att inte kunna sjunga brukar ju vara en förutsättning om man ska vara med i ett popband... ojdå, vad skrev handen nu?? jösses! ;D

2005-10-20 @ 10:48:34
URL: http://bifrost.webblogg.se
Postat av: Ylva

Elon. Då får du sjunga! Jag kan spela mungiga och maraccas.

Sia. Vi kan vara körsångerskor.

2005-10-20 @ 13:51:08
Postat av: Maria

Jag kan också vara med, gitarrist behövs väl? (att jag sedan inte kan spela mer än tjatiga treackordslåtar med mkt haltande ryttm är ju bara bra för konstnärligheten...

2005-10-20 @ 15:36:50
Postat av: Ylva

Titta, nu har vi ju en ny grupp! Vad kul! Det verkar bara vara Elon som är lite musikalisk här och det lär bli lite svårt när vi ska repa, men ändå. Var hittar man knutpunkten mellan Ljungby, Linköping, Stenungsund och Umeå?...

2005-10-20 @ 18:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0