Känn din vän genom bokhyllan

Kompisen som är här på besök tyckte det var humor att titta i vår bokhylla. Hon tänkte att jag säkert har nåt att läsa och jag sa åt henne att gå och titta i hyllan i gästrummet. När jag kom dit stod hon bara och skrattade. Det första hon hittade var Den svenska psalmboken tryckt 1982,svärfars femårsdagbok 1968-72, och Att fiska abborre från 1974. Jag är en bibliotekarie som inte brukar köpa böcker. Oftast vill jag läsa en bok bara en gång och då kan jag låna den. Det här med att man kan känna nån genom att titta i hans bokhylla, håller jag inte riktigt med om. Titta hellre på min CD-samling.

Kommentarer
Postat av: Maria

Min bokhylla är nog mer avslöjande än din? Men jag tycker fortfarande att det är roligt att kolla vad folk har i både bok- och CD-hyllor. Riktigt skeptisk blir jag när det bara står prydnadsföremål i alla hyllor. Då känns det inte som om jag är på samma våglängd direkt...

2006-04-13 @ 11:26:46
URL: http://www.morellens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0