Utspring

På gymnasiet där jag jobbar är det viktigt med utspringet. Treorna tränar flera veckor på hur de ska springa ut på studenten. Det har jag aldrig sett någon annanstans. Vi sprang ut i en enda stor hög och sjöng att vi tagit studenten. Igår hade vi utspring för fåren. Nu har vi en hel flock med en bagge (fast han har en egen hage), fyra tackor och åtta lamm. Lammen är så vidunderligt söta nu! De studsar omkring som små luddiga bollar.

Ibland är allting bara så bra. Igår hade vi ett eget litet paradis. I Runkarp faktiskt. Det känns rätt tufft att leka självförsörjning. Vi klippte baggen som tog det hela ganska lugnt, han skojade till det genom att göra sig en lösmustasch av sin egen ull. Sen satte vi potatis. Jag tänkte kolla lite vad grodorna har för sig i dammen. Det vet jag nog, de lägger fruktansvärda mängder rom. Deras kväkande var så sövande så jag somnade på en bänk i solen. Låg där en timme ungefär och är alldeles röd och fräknig nu. Grillade och satt och åt på en filt med min älskade och då var allt helt perfekt!

På kvällen tog jag hit en kompis och gjorde äppelpaj (på egna äpplen) och tittade på läskiga filmen Super size me. Sen ville jag ha ännu mer självhushåll och INTE McDonalds.


Kommentarer
Postat av: Helena

Låter jättehärligt! Jag vill också leka självhushåll... Förresten, brukar era lamm ligga på ryggen och titta på molnen? Det såg vi flera som gjorde i helgen, och det var sååå sött. Tänkte att de kanske trodde att molnen var nån slags jättestora, flygande får. Eller så mediterade de bara, men gulligt var det i alla fall.

2006-04-24 @ 00:14:47
URL: http://www.kitten-tikka.co.uk/blog.html
Postat av: Ylva

Nej, det har jag aldrig sett! De räknar kanske får? Vi har ett flasklamm som är så litet så hon kan gå rätt genom stängslet. Hon följde efter Kalle in i stugan och där var det lite halkigt på köksgolvet men annars gick det bra.

2006-04-24 @ 18:05:59
Postat av: N.

ha, ha, ha du är så rolig. räknar får...;)

2006-04-25 @ 18:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0