Onsdagsklubb

Eftersom det var tisdag igår hade jag onsdagsklubb. Vår onsdagsklubb med nyinflyttade finns knappt längre, jag har visst bott i Ljungby i sju år snart, men ibland träffas vi i alla fall. Igår var jag ensam hemma och det är roligare att vara flera så då tog jag med fyra kompisar till stugan på lammskådning och kakfrossa. Det var mysigt förutom att det var kallt, så vi mest var inomhus, och att ett lamm är sjukt.

Igår hade vi ett par gubbar som installerade en värmepump. Sambon bara visade dem vägen till stugan och sedan fick de klara sig själva. De ringde och frågade vad de skulle göra med lammet. Det var det tama lammet som vill vara med hela tiden och hon rymde från hagen och de bar tillbaka henne säkert tjugo gånger. Det är bara att låta henne vara nära tills man åker hem och då slänger man in henne i hagen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0