Här har rejvats!

Nu har jag rejvat i alla fall. Vi var på en fantastisk sommarfest igår med ungefär trettio personer. Det började med aktiviteter utomhus; strutfotboll, norsk fylla, äggkastning, pilkastning, boule, döda potatis och ärtrör. Jag har inte lekt norsk fylla förr, och efter tio varv runt en pinne gjorde jag en praktvurpa och lyckades ramla både på knä och på rumpan. Sambon var i ett annat lag och jag såg inte när han "sprang" men han hade tydligen fallit som en fura på rygg. Det är lite av hans specialitet på fest att ligga raklång i luften... Efter måltid i en lada blev det disco där. Vi hade tänkt försöka knäcka värden i dansande men det gick inte. Jag tycker verkligen inte om goa-trance-techno eller vad det nu kan heta, men det är väldigt roligt att tokdansa i en lada med riktig discobelysning och rejäl ljudanläggning. Vid tretiden när vi hade suttit utomhus vid en grill och jag nästan somnat i min solstol sov vi över. Omtänksamma vännen hade bäddat åt oss och lagt fram tandborstar fast vi inte riktigt hade bestämt att vi skulle stanna över natten. Dem vi åkte dit med for hem tidigt för att de skulle på hundutställning idag, men vi hade för kul för att lämna festen. Idag gick vi hem till stugan över skogen. Det var en promenad på en timme och en kvart som kändes välbehövlig.

Kommentarer
Postat av: Elon

Låter som O & S...

2007-08-12 @ 21:23:51
Postat av: Ylva

Elon. Jag nämner inga namn här. Fick fundera lite över förkortningen och tänkte något med Ost och Sprit, men jag tror att du har rätt.

2007-08-13 @ 15:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0