Kulturkullan

Vecka 32

* Läser: Fortfarande Drömstället av Melissa Bank och Mannen i mina drömmar av Curtis Sittenfeld.

* Lyssnar på: Dynamo med Helena Josefsson. CD från 2007. Helena körar till Per Gessle. Deras duett Tycker om när du tar på mig blev fruktansvärt vacker, liksom alla andra låtar där hon gavs stort utrymme. Lite märkligt det där med Gessle som har en rätt så konstig röst som jag ändå gillar. Jag är svag för duetter mellan kvinnlig och manlig röst (även fast man kan diskutera det manliga i Gessles röst) så det är därför jag inte blev irriterad när han lät henne ta över vissa låtar. Ofta blir jag lite ledsen om det ändras i en bra låt när den ska sjungas lajv, men kan ju fatta att det kanske är halvspännande att sjunga Sommartider trettio år senare... I alla fall, Helena var jag djupt impad av och blev nyfiken på hennes första soloplatta. Den är en salig blandning. Påminner lite om Björk, Kate Bush och kanske lite Gwen Stefani. Intressant.

* Veckans citat:
Kräftskiva = säregen svensk sensommarrit där drogade sällskap praktiserar oralsex på döda skaldjur i dill.
Enligt Calle Norlén för Amelia

* Veckans händelse: Karl-Oskardagarna i Växjö 10-11 augusti. Massa gratis musik, till exempel Rix FM-festival.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0