Rockom och Herrey

Hoooah, vad härligt roligt! Jag var på rocklunch med Rockom idag. Det är en grupp från omsorgen som spelar covers och man blir alltid så glad av dem! Ulrik var i högform, men mycket svårregisserad. När gitarristen frågade "Vad ska vi sjunga nu?" vände sig Ulrik mot honom, pekade finger och sa "Fuck you!". Han verkligen stortrivdes på scenen där det byggts en catwalk främst för modeshowens skull. Ulrik spatserade längst ut där och fick igång publiken med sitt viftande. Som gästartist hade de Rickard Herrey och han och Ulrik gjorde en fantastisk duett av Diggilo. Sedan var jag tyvärr tvungen att gå till jobbet.  

Mitt gratis-eller-åtminstone-billigt-ivrande börjar gå lite för långt. Jag är less på att bröderna Hansson äger hela stan (samma syndrom som i Hedemora med familjen Goodholm) så jag försöker att göra saker som inte stödjer dem. Alltså äter jag älgkebab och tunnbrödrullar och inte dyrmaten som serveras i Terrazatälten. Nytt för i år är att de tar betalt för att gå på bajamajorna bakom Månen. Så dumt! Jag har vägrat och i stället stått i aplånga köer inne på Harrys; kön till herrtoan var något kortare men det blev väldigt trångt för vi var många tjejer som stod där och trängdes. Ikväll får det nog bli toastämpel. Jodå, så här är det: om man ska gå på toa får man betala fem kronor, eller tio, och då får man stämpel så man får gå hela kvällen. Jag har inte varit med om att betala för att gå på barracktoa innan. Trött blir man. Första kvällen när det var toainträde blev jag så arg så jag drack inget på hela kvällen för att slippa behöva gå på toa. Så snåla kanske det inte är många som är, men de borde ändå tänka lite, att de faktiskt får in mera pengar på att sälja mer dryck än på att ta betalt för när drycken ska passera ut igen. Dubbelbeskattning liksom. Nästan som att vi betalar för sophämtning och sedan betalar igen för värmen som kommer av sopeldningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0