Linas kvällsbok

Jag och KK (Kultur-Karin) var och såg Linas kvällsbok. Det är en ungdomsfilm och vi var dubbelt så gamla som övrig publik. Det gjorde inget. Jag har läst båda böckerna om Lina och tyckte de var bra så jag lurade med KK på filmen. Lina går i nian och har en kille som hon inte är kär i bara för att man ska ha någon. Egentligen vill hon vara ihop med Ivar som går i sjuan. Jag känner inte igen mig i filmen så mycket eftersom jag var sen. Säger som Linda Skugge, jag var för mesig för att träffa någon i Sverige så jag fick åka utomlands. Första kyssen var när jag var på språkresa i Hastings efter åttan. Där träffade jag en italienare som hette Salvatore, vilket betyder frälsare... I efterhand ska jag nog vara tacksam att jag inte blev våldtagen. Min kusin som jag delade rum med höll på att skratta ihjäl sig när jag kom hem med t-shirten ut-och-in. Jag utforskade min kropp bra länge innan någon annan gjorde det och hade alltså inte problemet som Lina i filmen att behöva ligga med någon fast man inte vill, utan snarare det motsatta.

Idag skulle jag ha åkt till Karlshamn på bibliotekariemöte men chauffören blev sjuk. Jag erbjöd mig att köra, om en annan tjej härifrån var kartläsare men hon tackade nej. Nu kan jag i stället vara med ut på middag med en kompis som fyller år. Sedan ska vi på Harry´s där det ska vara irländsk musik. Jag ska försöka vara sval och elegant med min kritstrecksrandiga kostymkavaj. Får se hur länge det håller. Efter en rask promenad brukar sambon obarmhärtigt påpeka att jag är svettig. Bääh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0