Anteckningsblockmysterium

Heter det så, eller anteckningsblocksmysterium, förresten? Korrekturläsande mamma? Jag har precis skrivit slut på ett anteckningsblock som jag hållit på med sedan 1996, i som jag trodde standardformat A6, en fjärdedels A4 är det nog, spiralbundet med mjuk pärm. För en tid sedan började jag leta efter ett nytt och nu blev det ju akut när det gamla tog slut (rim) och då bekräftades min misstanke; sådana här block verkar inte finnas längre! I alla fall inte på Åhléns, Bokia, ICA, Skivan och Boken eller de andra affärerna där jag tittat. Nu finns det bara block med hårda pärmar i det formatet så jag köpte en sådan. Den ska ligga i nattduksbordet och vara till för kom-ihåg-listor mest så det spelar inte så stor roll om det är hård eller mjuk pärm, men ändå. Tur att jag inte jobbar som journalist för då är de små mjuka blocken oumbärliga. Det block som tog slut hade jag förresten fått när jag praktiserade på Södra Dalarnes Tidning. Nu har jag en elegant svart liten bok som jag pimpat med ett par guldfjärilsklistermärken. Är det bara jag som skriver kom-ihåg-listor med penna i block nu för tiden?

En sak som förbättrats är att halstabletten Strepsils nu finns i smakerna lemon/honey och strawberry. Det var jobbigt att komma hem från Island och vara beroende av Strepsil gulur när de ännu inte fanns här och strawberry hittade jag i England för några år sedan. Jag kan dock meddela att även om man äter mängder med halstabletter med citronsmak så luktar inte fisarna citron.

Kommentarer
Postat av: Ylva

http://www.lyfja.is/Forsida/Lyfjubokin/Lyf/730/Utlit/

2007-10-15 @ 17:37:13
Postat av: Maria

kollegieblock i a6 menar du? Jag har hittat sånna i stora staden göteborg...
Själv brukar jag ta spillpapper fr skrivaren när jag blir listig (sen slänger L alltihopa för han tittar på fel sida)

2007-10-15 @ 22:59:26
Postat av: Ylva

Ja, kollegiblock fast små. Jag har nog letat i Göteborg också. Nu lär det dröja tio år till innan jag behöver ett nytt listblock.

2007-10-16 @ 14:00:52
Postat av: Helena

Klart du inte är ensam om att skriva kom-i-håg-listor med penna och block! Fast mitt är väldigt litet; typ 10cm x 5cm, så att jag kan få plats med det i fickan eller väskan. Hade jag inte blocket med mig skulle jag bli galen, för mitt minne funkar inte längre än 10 sekunder, så det gäller att srkiva ner saker så fort jag kommer på dem. Vad var det nu jag skulle säga...?

2007-10-19 @ 23:10:50
Postat av: Ylva

Helena. Vad lika vi är du och jag! Jag kan inte leva utan min filofax och på jobbet skriver jag små lappar om allt, allt, allt.

2007-10-20 @ 14:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0