Förlovningsdag

Idag är det tre år sedan vi förlovade oss. Egentligen hade jag tänkt att vi skulle förlova oss på en årsdag men så bestämde vi oss för att åka till Madrid och göra det och då fick det ju lämpligen lov att bli ett datum när vi var där. Det är viktigare för mig att fira den dag vi träffades, som jag bestämt är den 26 oktober, fast vi egentligen inte träffades förrän efter midnatt. Men jag vill fira förlovningsdag också på något sätt. Idag firar vi inte med att gå ut och äta, som vi brukar göra. Vi äter ju ute nu mest hela tiden och ska i stället fira med att INTE gå ut och äta utan bli bjudna på middag hos svärmor. Hennes gubbe fyller 80. Att han råkar fylla år på vår förlovningsdag tänkte vi inte alls på när vi bestämde oss för det datumet. Sambon har inte koll på datum sådär. Jag läste förresten en ovanligt rolig sak på det temat. Det var en man som förklarade skillnader mellan män och kvinnor. På frågan Varför glömmer ni viktiga saker som årsdagar?: "Vad vi skulle behöva är förstås en almanacka. Idén slår oss varje nyårsdag när vi ser er skriva in varenda tänkbar och otänkbar årsdag, födelsedag och ägglossningsdag i den nya filofaxen." (Ur Hennes, nummer 11,  sidan 106.) 

Kommentarer
Postat av: Elon

Grattis!

2007-10-18 @ 20:30:29
Postat av: Maria

grattis!

å sen är väl huvudsaken ATT de kommer ihåg att man träffats? *s*

2007-10-19 @ 10:15:15
Postat av: Ylva

Tack! Jag fick ett gulligt sms, vilket är lika fint som att få ett kort, och tio rosor i olika färger "för de röda såg lessna ut". Sambon fick en tjusig bok om båten Götheborg av mig. Om de inte kommer ihåg ATT man träffats får man påminna dem.

2007-10-19 @ 15:14:20
Postat av: Patrik

Grattis Ylva!!

2007-10-19 @ 17:31:06
Postat av: M

Skulle ha skrivit grattis igår men datorn strejkade. Hur länge tänker ni vara förlovade då?

2007-10-19 @ 20:57:04
Postat av: Helena

Försenat grattis! Ja, visst är det viktigare att fira när man träffades! Vet inte hur ni känner det, men själv tycker jag nästan att det skulle bli löjligt att gifta sig nu när vi varit tillsammans i 11 år, för då kommer förstås folk att fråga hur länge vi varit gifta, som om tiden före inte betyder nånting...

2007-10-19 @ 23:16:06
Postat av: Ylva

Jag hoppas vi ska gifta oss snart. Jag har faktiskt inte tänkt på det sättet, att det skulle bli löjligt att gifta sig efter så lång tid. Det jobbiga blir att folk kommer att tjata ännu mera om barn. Päh!

2007-10-20 @ 14:34:31
Postat av: Helena

Nej inte löjligt att gifta sig, men löjligt att folk verkar räkna hur länge de har varit tillsammans från bröllopsdan, och det blir ju väldigt knäppt att göra det om man varit tillsammans en lång tid innan. Och ja, tjatet om barn blir nog värre...

2007-10-20 @ 21:26:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0