Grammatik och slakt

Jag har blivit dum och bloggen har spårat ur till ett forum där min mamma försöker lära mig grammatik. Det var ju inte meningen. Nu mamma, får du lära dig lite bloggvett! Man kommenterar det som skrivs, inte HUR det skrivs! Visserligen är det pinsamt att jag börjat skriva dem när jag menar de, för det är ett fel som jag själv brukat reta mig på och med mina 95 poäng i svenska/nordiska språk borde jag veta bättre men jag lovar att jag inte kommer att lära mig bara för att någon tjatar. Jag får se om jag ska övergå till att alltid skriva dom men det tror jag inte.

Idag ska vi slakta lammen. Jag ska inte vara med men det ska sambon. Mamma och pappa kommer hit ikväll och de vill inte vara med på slakt men däremot vill de ha en massa läskiga delar som lever, hjärta, njure och tunga. Vi får väl se hur det går med det. I år har vi bara tre lamm så det går nog fort att slakta dem och förhoppningsvis är det klart när jag kommer ut till stugan. Eftersom vi vet att vi bara har lammen i ett halvår brukar vi inte namnge dem men i år blir det lite trist att mista Nalleskalle, Floppy och Lambi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0