Killar som klär ner sig och polisingripanden

Jag tycker det är orättvist att killar kan gå ut och se snygga ut i jeans och t-shirt medan tjejer måste piffa upp sig skitmycket. Å andra sidan är det roligt att klä sig fint ibland. Jag vet flera killar som är finklädda på jobbet. Det är säljare, marknadsförare och egna företagare som måste ha finbyxor, strykskjortor och kanske slips och kavaj på jobbet. Sedan när de går ut har de vanliga jeans och ibland rent fula t-shirts. Och ser bra ut ändå. Själv går jag oftast i jeans på jobbet men helst inte när jag går ut. Då vill jag ju ha kortkorta kjolar och tajttajta toppar som INTE passar på mitt jobb. Som bibliotekarie behöver man inte vara uppklädd och det är ju skönt. Nu när jag var ute i fredags hade jag fina röda stickeklänningen, brett skärp, guldpolo, svarta strumpbyxor och tuffa cowboyboots. Det känns rätt så spektakulärt eftersom jag liksom inte brukar se ut så till vardags.

Fick sms från pappa idag. Han skriver: "Vad gör era poliser då? Våra tog ju åtminstone sina tjyvar." Jag frågade mina föräldrar om de visste vilka som rånat en värdetransport och naturligtvis visste de det eftersom det är elever på skolan där de jobbar. Det var ett klantigt rån där de körde upp på Stadsberget (hur avskilt låter det?) och tömde väskan med pengar. Där stod det ett par pensionärer bakom ett träd och ringde polisen. Hos oss var det så att två skummisar blev tagna på bar gärning en natt när de snodde bensin. Polisen kom till gården, pratade lite med dem - och åkte därifrån! Tjuvarna hade tackat nej till skjuts och lånade bensin av de som bodde där, trots att ingen hade körkort och bilen var oregistrerad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0