Kulturkullan

Vecka 4

* Läser: En förtjusande man av Marian Keyes. Det här är tyvärr en av hennes sämre böcker och jag tycker inte att det är okej att läsa 735 sidor när de kunde pressas ned till hälften. Jag är besviken för jag ville tycka om boken. Storyn i sig är bra, om fyra kvinnor som har en koppling till politikern Paddy De Courcy; en är flickvän, en annan ska gifta sig med honom, en tredje har varit ihop med honom för länge sedan och den fjärde är hennes (den tredjes) tvilling.

* Lyssnar på: Eldkvarn. De är fortfarande bra, fast de har hållit på och spelat sedan 1971. Egentligen har väl inte Plura någon bra sångröst men jag gillar den och stilen. De har liksom hållit på med gubbrock sedan de var 25 år. Det spelar ingen roll vad för slags musik som är populär för tillfället, Eldkvarn kör på som vanligt. Heja!


Suddig Plura på Café De Luxe i Växjö i fredags.

* Veckans citat: Den man ligger med får bädda. (Okänt ursprung.)

* Veckans händelse: Looking for Eric på Bio Kontrast i Ljungby på måndag kl.19. Filmen handlar om fotboll men verkar kul även för ickeintresserade.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag älskar oftast marian keys böcker men vissa är lite för tröga

2010-01-24 @ 17:22:06
URL: http://moonbell.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Eldkvarn, mal tydligen på :)

2010-01-24 @ 21:24:24
URL: http://www.smulan-67.blogspot.com
Postat av: simone

Godnatt du söta! sov riktigt gott och hoppas du får en bra start på veckan! :)

2010-01-25 @ 00:38:11
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0