Bokenkät, del 2

Från http://bokbabbel.blogspot.com/2010/10/sondagsenkat-supreme-forsta-delen.html

12. Vilken är din läsebekvämlighetszon?
Jag läser mest svenska eller ursprungligen engelska romaner.

13. Kan du läsa på bussen?
Nej, jag får ont i huvudet och blir åksjuk direkt. Skittråkigt!

14. Vilken är din favoritplats att läsa på?
Min säng.

15. Vad anser du om att låna ut böcker? Regler?
Om jag lånar ut en bok ska den komma tillbaka utan att jag behvöver be om det, inom ett halvår. I samma skick som när den lånades ut såklart.



16. Viker du hundöron i dina böcker?
Nej!

17. Skriver du någonsin i bokens marginaler?
Nej! Inte sedan jag pluggade.

18. I studierelaterade böcker då?
Ja, det har hänt, men bara i egna böcker förstås.

19. Vilket är ditt favoritspråk att läsa böcker på?
Jag läser nästan bara på svenska men kan läsa på norska och danska. Och engelska, men det var länge sedan jag gjorde.

20. Vad får dig att älska en bok?
Bra historia, vackert språk.

21. Vad inspirerar dig att rekommendera en bok?

Att jag själv uppskattade den, att jag tror att mottagaren kommer att gilla den. Eftersom jag jobbar på ett skolbibliotek får jag ofta chans att rekommendera böcker och det är ju roligast om jag gillar dem själv.  

22. Favoritgenre?

Romaner om kvinnor.

Kommentarer
Postat av: Bokbabbel

vad trevligt med lite bilder mitt i den långa enkäten :)

2010-11-16 @ 10:52:37
URL: http://bokbabbel.blogspot.com
Postat av: Ylva

Bokbabbel. Eftersom jag inte kan få in bilder i min bokblogg http://ylvarosen.blogspot.com så kör jag enkäten här i stället, för jag tycker det blir roligare (+fler läsare här).

2010-11-16 @ 19:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0