Bokenkät, del 4

Från http://bokbabbel.blogspot.com/search?q=s%C3%B6ndagsenk%C3%A4t

34. Skrämmande/hotfull bok du inte vågat påbörja?
Jag tror inte jag ska läsa Paganinikontraktet av Lars Keppler. Det får räcka med Hypnotisören som jag fick mardrömmar av.

35. Favoritpoet?
Olivia Bergdahl.

36. Hur många böcker brukar du ha lånade från biblioteket samtidigt?
En eller två. Jag är ju på bibliotek nästan varje dag så jag kan lätt plocka hem en ny när en tar slut.

37. Hur ofta brukar du återlämna böcker till biblioteket olästa?
Nästan aldrig.

38. Vilken är din favorit bland fiktiva karaktärer?
Nyligen blev jag väldigt förtjust i Maja i Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld.


Här ligger jag och blöder
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186634038

39. Vilken är din favorit bland fiktiva skurkar?
Liesel i Boktjuven av Markus Zusak, om en boktjuv räknas som skurk.

40. Vilken sorts bok tar du mest sannolikt med dig på semestern?
En tjock pocket. En spännande roman.

41. Det längsta du har varit utan att läsa?
Det vet jag inte. Jag har haft olika läsperioder i mitt liv, men nu går det inte en dag utan något slags läsning.

42. Nämn en bok du inte kunde/ville avsluta?
Ställd av Susan Faludi. 641 sidor liten text.

43. Vad distraherar dig lättast då du läser?
Någon som pratar.

44. Bästa filmatisering av bok?
Bridget Jones dagbok.

Bridget Jones's Diary
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0330375253

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0