Kulturfyran

En ny kulturfyra finns på http://kulturbloggen.com/?p=26443

1. Läser du böcker digitalt?

2. Kommer du att skappa en ipad när de kommer till Sverige?

3. Lyssnar du på ljudböcker?

4. Och sist men inte minst: vilken bok läser du nu? Och i vilket format är den: inbunden, pocket, digital, ljudbok?

1. Nej. Jag tycker för mycket om riktiga böcker för att ge mig på något annat format + att jag har för svårt för att koncentrera mig på att lyssna på en bok.

2. Nej. Jag är inte intresserad av att läsa på skärm.

3. Nej. Som sagt, jag kan inte koncentrera mig. Kanske om jag skulle åka buss eller tåg, men jag har inte försökt.

4. Garp och hans värld av John Irving i pocket.


Om man jobbar på bibliotek så är det bland annat för att man tycker om böcker, sådana som man bläddrar i.


Kommentarer
Postat av: Pia Hagman

Jag kan inte läsa böcker på datorn t ex.. Jag tappar vilken rad jag är på.. Har nog svårt att läsa långa inlägg! ;o) Jag är också sån att jag vill hålla i en bok.. jag vill ha boken i min bokhylla eller på mitt sängbord.. Samma gäller ljudböcker, även om det funkar lite bättre..

Jag kanske jobbade på bibliotek i ett tidigare liv! ;o)

2010-11-19 @ 21:03:14
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Ylva

Pia. Det är fortfarande vanligt med det här motståndet mot att läsa på skärm, men du har nog en liten bibliotekarie i dig.

2010-11-20 @ 10:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0