Kulturkullan

Vecka 13
* Läser: Extremt högt och otroligt nära av Jonathan Safran Foer. Oskar är nio år och hans pappa dog i elfte-september-attacken. Oskar vågar inte tala om för sin mamma att pappan lämnade fem meddelanden på svararen den dagen men att han inte vågade lyfta luren. Boken är sorglig men samtidigt rolig för Oskar gör så knäppa saker.
Extremely Loud & Incredibly Close
Boken finns visst bara på engelska på
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0618329706
* Lyssnar på: Nu börjar det bli tjatigt att säga att jag lyssnar på radio, men jag kan ju säga vad jag skulle lyssna på om jag förstod hur datorn är kopplad till stereon. Jag skulle ha lyssnat på Carl-Johan Vallgren som jag hörde prata böcker på kryssningen i torsdags.
* Veckans citat: "Det verkar som ni får en litterär sjösjuka."
Maken hade hört att det skulle bli storm när vi var på kryssning.
* Veckans händelse: Pernilla Andersson på Palladium i Växjö på lördag kl.19.30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0