Kulturkullan

Vecka 38

* Läser: Beatles av Lars Saabye Christensen. Den här boken har jag hållit på med länge, för att den är tjock, för att den är på norska, för att jag lånat den av mamma och har läst en massa andra böcker under tiden eftersom det är kortare lånetid på dem. Men den är bra. 

Beatles

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=8202286409

* Lyssnar på: Somebody´s watching me med Rockwell på Grooveshark. (Jag kände mig lätt paranoid i Stockholm och kom att tänka på den här låten. När jag gick i Gamla stan tyckte jag att en kille sa "hon ser ut som en bibliotekarie" och även om han sa det så var det nog inte om mig för jag var uppklädd för kalas och såg för tillfället inte ut som en bibliotekarie. Vilket jag gärna gör annars eftersom jag är det och eftersom jag gillar koftor och stickat. Senare när jag satt och väntade på t-banan och åt godis tyckte jag att en mamma sa till sin unge "Kolla godisråttan" vilket jag inte heller tror egentligen för varför skulle hon ha gjort det? Hoppsan, ett inlägg om mig i stället för om låten...)
Den är från 1984, hur ska han då känna sig nu?! Texten här: 

http://www.oldielyrics.com/lyrics/rockwell/somebodys_watching_me.html

* Veckans citat: "Nu kommer det personer!"
(Brorsonen hojtade när det ringde på dörren.)

* Veckans händelse: Bokmässan i Göteborg, torsdag-söndag. 
http://www.bok-bibliotek.se/sv/bokmassan/valkommen-till-bokmassan/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0