Cykelvägar

Jag upptäcker konstiga saker när jag är ute och cyklar. 

Den här cykelöverfarten slutar på en gräsmatta. 

Här vill jag ha en cykelväg rakt fram. Den nya ringleden är till för att leda trafiken runt stan, men det kunde gott vara bredare vägren för cyklister också.  

Jag fick punktering på min nya cykel, som har rejält grova däck, när jag cyklade ringleden och upptäckte sedan att jag cyklat genom glasskross när jag blev tvungen att leda cykeln tillbaka. 
 
Över bron finns det plats för gående och cyklister på båda sidorna, men sedan tar det slut. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så märkligt! Där borde det verkligen vara bättre plats för cyklister. En tankemiss hos någon?

Svar: Ja, det är bara provocerande när jag råkar hamna på en väg som tar slut!
Ylva

2014-06-11 @ 06:57:53
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Men vilka taskiga cykelvägar! Dom måste väl bygga till ordentligt, va? Inte kul med punka heller...

sv: Jodå, bilderna från igår är svart-vita i original. Men det fanns färgbilder också. Fast inte färgtv...
:-)

Svar: Jag ger nog upp Ringleden som cykelväg. Vi har fått en annan cykelled nära stugan som jag ska undersöka. Fast kanske inte alla tolv milen på en gång.
Ylva

2014-06-11 @ 11:27:39
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

va trist med punka... och vilka märkliga cykelleder, hur tänkte dom där ?? :)

Svar: Man undrar. Om de nu inte har råd att göra en cykelväg behöver de inte ens göra en stump.
Ylva

2014-06-11 @ 12:54:47
URL: http://www.gugge67.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0