Katedralskolan

Idag har jag varit på nätverksträff med gymnasiebibliotekarier (men vi måste hitta på ett smidigare namn) på Katedralskolan i Växjö. 
 
Jag tog vägen förbi domkyrkan och där var det galet vackert!
 
Jag gillar den ovanliga formen på Katedralskolan.
 
Biblioteket är nyrenoverat och de har kul möbler som den här läshyllan.
 
Det är trevligt att träffa andra biblioteksmänniskor och se olika bibliotek och vi avslutade träffen med en smarrig lunch på Kafé de luxe. Jag chockade mig själv med att äta en grön buffé som bland annat hade en god blomkåls- och svampsoppa. Jag äter alltså inte blomkål egentligen... 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Blomkål är ju hur gott som helst! Vi äter det ofta, i alla de former och ofta även helt rå, som snacks :-)

Svar: Blomkål smakar prickigt men det försvinner ju i soppa. :-)
Ylva

2015-10-25 @ 18:07:59
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0