Den blå planet

Jag har flera bilder från Den blå planet som är ett otroligt stort akvarium i Köpenhamn, som jag vill visa.
 
Deras största akvarium heter Oceanen. Först ville jag ha en bild utan människor.
 
Men så märkte jag att man inte fattar hur stort det är om man inte har små barn framför att jämföra med.
 
Fiskar är snabba så det gick inte att få både tydlig fisk och bakgrund.
 
Efter många försök fick jag närbild på de här fina.
 
Bautafisk som kan andas luft.
 
Den här håller på att simma in i en glasvägg.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilket läckert ställe! Och nog blev det mer tydligt med storleken när det stod barn framför. Om nu storleken verkligen spelar nån roll ;-)

Svar: Om man vill visa att ett akvarium är kanske fem meter högt är det bra med människor framför. Man ser ju inte att det är rockor och hajar där inne... :-)
Ylva

2016-11-17 @ 18:04:54
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Vilket häftigt ställe! Trots att det är så nära har jag inte varit där men vi besökte något liknande i Dubai.

Svar: Jag rekommenderar detta, men tyckte att det var lite för många småbarn som man snubblade över...
Ylva

2016-11-17 @ 22:06:20
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ami

Vilket ställe! Det ska jag absolut försöka besöka någon gång :)

Svar: Ja, gör det! Det är jättefint verkligen!
Ylva

2016-11-18 @ 10:35:38
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0