Berättarfestivalen

Igår var det invigning av Ljungby Berättarfestival, det roligaste vi har här för oss kulturfigurer!
 
Redan före invigningen liveinspelade Kalle Lind podden Snedtänkt med Bengt af Klintberg, mycket underhållande!
 
Norska Beathe Frostad på invigningen.
 
Debs Newbold från England.
 
Lamine Cissokho kommer från Senegal men bor i närheten av Kalmar nu. Förutom dessa internationella inslag var även Anna & Elizabeth (USA), Mats Rehnman, Greger Ottosson, Daniel Morden (Wales), Monika Eriksson, Meg Nömgård, Ulrika Gunnarsson, elever från kursen Muntligt berättande på Kulturskolan och Nahide Arabadji med på invigningen. Några av dessa kommer jag att se flera gånger under festivalen.
 
Inatt vid femtiden när jag inte kunde sova fick jag inspiration till en dikt. Det var kreativt av mig, som inte skriver poesi särskilt ofta nu för tiden, festivalen gör spännande saker med en.
 
Du säger "Så är det, så det är, så det så!"
och jag får väl tro att du vet hur det är
men du kan inte bestämma åt mig
vad som är riktigt och sant nu och här
 
Visst är det härligt att få hitta på
och kanske spelar det ingen roll
vilka som verkligen finns på riktigt
av nya och gamla tiders tomtar och troll
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilken fin poesi!

Jag var en fena på att skriva Limerickar förr i tiden, och fick ofta "beställningar" på såna från kompisar som ville fira nåt :-)

Svar: Limerickar är kul, men vissa platser är svåra att rimma på. Jag försökte när jag bodde i Borås, som det inte finns så många naturliga rim på...
Ylva

2018-06-16 @ 10:13:17
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Med andra ord en inspirerande och trevlig inledning av berättarfestivalen för där fick du till det bra :D

Svar: Det var en fin invigning och har fortsatt på ett bra sätt!
Ylva

2018-06-16 @ 14:44:32
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0