Åminne julmarknad

Javisst, idag var jag på årets första, i hela Sverige tror jag, julmarknad! Den på Åminne bruk är med i en serie av svenska slottsmässor, trots att den inte är på något slott. 
 
Det gamla bruket som numera är museum ligger i närheten av Värnamo. 
 
Jag beundrar alltid de vackra kulorna från Alséns hantverk. 
 
Det finns massor med fint hantverk och lokalerna är häftiga. Mest gick jag omkring och provsmakade korv, must, honung, fudge och annat och köpte bara honungskarameller och fika. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Mysigt med julmarknad - men helt klart en ordentlig tjuvstart där :-)

Hmm... Slottsmarknad utan slott? Påminner mig om när vi bodde på ett bed&breakfast i La Paz där frukost INTE ingick. Det serverades inte ens även om man betalade extra ;-)

Svar: Tur att ni fick någon bed då, för det antar jag. Hehe, inte ens även om man betalade! :-)
Ylva

2018-10-22 @ 10:27:20
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0