Turista i Köpenhamn

Vi var på några nya ställen i Köpenhamn. 
 
Jag tror inte att jag varit på Christiansborg innan, det är pampigt! 
 
Bibliotekshaven mellan Christiansborg och biblioteket Den sorte diamant är också ny för mig. Där är riktigt fint även på hösten och våren måste vara ljuvlig med alla blommor!
 
Inne på det kungliga biblioteket har vi varit förut och där är det en fin rulltrappa.
 
I den gamla byggnaden har de en fantastisk kortkatalog! Det är en bibliotekariedröm!
 
Jag trodde att utställningsmöbeln kallas ortogonen, men det är hela det här fantastiska rummet. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

finns mycket att se i Köpenhamn, den saken är säker :D

Svar: Verkligen, kul att gå till nya ställen också. Jag har en bygglärare jag byter tips med och han tipsade mig om Kanalcaféen och La Vecchia Signora.
Ylva

2018-10-20 @ 00:28:02
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lena i Wales

Kul att få se lite Köpenhamnsbilder, har inte varit där på länge.
Ha den bra helg!

Svar: Köpenhamn är alltid trevligt! Vi hade tur med vädret också!
Ylva

2018-10-20 @ 09:24:53
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag som inte har varit så mycket i Köpenhamn har i alla fall varit där på Christiansborg. Det beror nog på mitt hästintresse. För visst är det där man har det där jättefina stallet? :-)

Svar: Jag tror det, vi var aldrig inne i stallet men du ser ett par hästar där nere till vänster. Visste inte att du hade ett hästintresse förresten, utan trodde det var alla djur.
Ylva

2018-10-20 @ 10:05:58
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jodå, det är för alla djur (nästan, ormar är jag inget stort fan av till exempel). Men hästintresset har funnits sen jag var liten, fick en ponny när jag var 5-6 år och höll till i stallet under hela uppväxten. Har ridit sporadiskt under vuxenlivet, men nuförtiden nöjer jag mig med att beundra dom vackra djuren och om jag får möjlighet så vill jag gärna klämma dom på näbben ;-)

2018-10-21 @ 10:18:53
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0