Åminne julmarknad

Igår åkte jag med ett gäng till Åminne bruk på julmarknad. Det är väldigt mycket för tidigt, men det kan inte hjälpas när de arrangerar en så mysig julmarknad! 
 
Jag glömde fota när det var ljust, men ni får googla om ni vill veta hur det ser ut. Så här fint var det i alla fall när vi skulle åka hem. 
 
Först kommer man in i en stor hall, som ser lite tom ut i mitten, men de andra salarna är desto fullare med säljare. 
 
Här är mitt favoritstånd (infoga valfritt sexskämt) med provsmakning av fudge. Man måste ju få prova alla sorterna (ett par gånger). 
 
Visserligen ogillar jag svärord, men det här ölet har ett lustigt namn så jag köpte en flaska till maken. 
 
Till mig själv köpte jag ett par fula fårskinnstofflor med överdrivet breda skaft, men det gör ju inget för de är underbart sköna! 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Va mysigt med julmarknad redan :)

Svar: Det är alltid mysigt där, även om det hade varit juligare med snö, men det kan man ju aldrig lova...
Ylva

2019-10-19 @ 18:16:07
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Znogge

Vissa saker står sig i längden så jag vet vad jag hade satsat på ;-)

Svar: Det är för tidigt att köpa korv och sådant till jul, men tofflor håller. Eller vad tänkte du? Godis håller länge, men det är inte så stor chans att det finns kvar länge...
Ylva

2019-10-19 @ 18:45:23
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Haha! Jag hade inte heller kunnat motstå den där ölen - vilket roligt namn (kanske inte hantverkarna tycker... ;-) ).
Godiset såg väldans gott ut och tofflorna väldans sköna.
Men julmarknad redan? En rejäl tjuvstart där... :-D

Svar: Jag dricker inte öl så jag har ingen aning om smak (allt är äckligt...) och då kan man lika gärna köpa roliga flaskor. :-)
Ylva

2019-10-19 @ 20:53:40
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Man kanske inte skall bjuda anlitade hantverkare på just den ölen då, men lite roligt var det ju :)

Svar: Hehe, nej... Nu har maken provat den och var inte särskilt imponerad...
Ylva

2019-10-21 @ 11:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0