Smålands vackraste hus

Tellushuset här i Ljungby har blivit framröstat till Smålands vackraste hus hos Arkitekturupproret! Då räknar man inte slott och kyrkor, men jag tycker egentligen att Calmar stadshotell som kom tvåa är finare... 
 
Visst är Tellushuset vackert! Det som skymtar till höger är också jättefint! 
 
Det heter Betlehem och har världens mest fantastiska innergård! 
 
Titta här!
 
Här!
 
Och här! 
 
Inte långt bort ligger detta också otroligt vackra hus! 
 
Sist och minst av dagens fina hus är huset maken byggt åt svärmors gräsklippare. Det ska jag skicka in till nästa tävling!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det var fina byggnader på olika vis!

Svar: Ja, och gärna med torn. :-)
Ylva

2019-10-22 @ 21:24:25
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vilka fina hus :)

Svar: Jag tycker så mycket om torn och balkonger och runda hus!
Ylva

2019-10-23 @ 10:02:48
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: GUnilla

Wow, alla är ju jättefina.

Men, gulligt med huset till klipparn !!

Svar: Visst är klipparhuset gulligt! Jag har bett honom bygga ett hus år vår soptunna också. :-)
Ylva

2019-10-23 @ 10:50:41
Postat av: Ama de casa

Haha! Gräsklipparhuset kommer säkert att vinna! :-D

Väldigt fina hus! Det finns väldigt många fina hus i Kalmar också, en stad som jag har mer erfarenhet av :-)

Svar: Ja, du röstar på klipparhuset! :-) Kalmar är fint, men nu känner jag tyvärr ingen där längre. Mammas kusin där har flyttat till Öland som ju också är underbart!
Ylva

2019-10-23 @ 23:53:43
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Martin

Namnet Tellus passar bättre nu än innan, där det ligger i det stora tomrummet som torget och vägkorsning har blivit. Med Terazza och fd. Axellshuset som grannplaneter.

Svar: Jag tycker att trasmattan är fin och hoppas att de inte bygger något stort hus mittemot Tellus. Däremot kan de snygga upp på den sidan för det ser ofärdigt ut. Och korsningen är helt obegriplig!
Ylva

2019-11-01 @ 18:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0